dijous, 27 d’octubre del 2011

Sessió 11 d'Alfabetització Digital (25.10.11)


Durant la segona classe que vam realitzar amb l’Eduard, enforcada a la visualització dels diferents entorns virtuals i mitjans per a l’ensenyament i l’aprenentatge, ens van presentar el programa JClic Author a propòsit de la conferència de Francesc Busquets i Burguera, creador del Clic i JClic, a la qual vam assistir el passat divendres. Personalment, em va semblar una sessió molt interessant i profitosa perquè, encara que ja havia escoltat alguna cosa sobre aquest programa i, fins i tot, l’havia utilitzat quan era més petita, mai havia dissenyat cap activitat utilitzant les seves eines. El sistema i organització que utilitza aquets programa em va semblar fàcil i, a més a més, considero que permet planificar activitats força diferents. Això ens permet variar d’unes a unes altres segons els objectius educatius que ens plantegem. 

Pel que fa a l’activitat que vaig dissenyar, Aprenem amb els animals i els seus sons!, la vaig plantejar amb l’objectiu que els infants puguin aprendre mitjançant la intervenció de tots aquells sentits que permeten el treball mitjançant un ordinador. Per aquets motiu, a la meva activitat, vaig afegir sons, imatges i lletres. Des del meu punt de vista, considero que és molt millor que des d’un principi els infants puguin familiaritzar-se amb tots els termes i associar-ne o portar a terme relacionats amb tots els factors que intervenen en l’aspecte que estem aprenent. Per exemple, amb el treball dels animals trobo que és molt convenient que l’infant aprengui a distingir la figura del animal però també el so que emet i com ens referim a aquest gràficament, per tant, vaig plantejar treballar els tres aspectes en un mateix exercici. Aquesta activitat podria estar dirigida a infants entre quatre i cinc anys ja que, aquests, ja són capaços de reconèixer els símbols gràfics i establir relacions entre els animals i les característiques que els defineixen. No obstant això, aquesta és la primera activitat que he dissenyat i, per tant, estic molt limitada i no conec la majoria d’eines que em poden ser eficaces. Per aquest motiu, tinc l’objectiu de realitzar més pràctiques mitjançant els diferents programes de JClic i perfeccionar, tant com pugui, les activitats que dissenyi i que algun dia poden arribar a estar presents a un aula d’Educació Infantil. 





Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada