dimarts, 18 d’octubre del 2011

Sessió 8 d'Alfabetització Digital (13.10.11)


La passada sessió, amb l’Àngels, vam continuar treballant alguns aspectes sobre la imatge digital i, a més a més, el color. A través d’un PowerPoint hem pogut observar els aspectes que fan diferenciar la qualitat de les imatges segons la quantitat de píxels reals que hi contingui aquesta i, també, depenent la qualitat en que s’hagi gravat l’arxiu. D’aquesta manera, he entès la funcionalitat de guardar els arxius en un document adequat perquè aquests puguin conservar-se amb la millor qualitat d’imatge possible. No obstant això, reconec que molts dels conceptes que hem treballat la sessió passada a l’aula encara se m’escapen de les mans i que, en conseqüència, hauré de fer una repassada general de tots aquests abans de posar-los en pràctica. Aquestes últimes sessions dedicades a la imatge les estic trobant molt interessants i, per això mateix, m’agradaria tenir l’oportunitat de posar aquests conceptes en pràctica amb l’objectiu d’aprofundir i ser capaç per mi mateixa de, per exemple, retocar imatges i donar la resolució adequada a totes elles. Sempre he tingut present l’opció de poder realitzar algun curs d’imatge i fotografia, tan de bo aquestes sessions m’acabin de convèncer i aprofiti per fer-ho en un futur no gaire llunyà. 

Pel que fa als aspectes de la imatge que estem treballant a l’aula, considero que molts d’ells son molt interessants per introduir-los a l’aula d’Educació Infantil des de que els nens són ben petits. Si nosaltres presentem models ben acurats i adequats pel que fa a color, píxels, contingut, forma, etc. els infants també produiran models correctes, del contrari, engegarem una cadena en la que mestres i infants treballarem de qualsevol manera i deixant de banda els aspectes més importants per poder plasmar la realitat, o no, a través de les imatges de la millor manera possible i tenint en compte tots els recursos existents al nostre voltant.




Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada