dissabte, 14 de gener del 2012

Sessió 29 d'Alfabetització Digital (12.01.12)


Aquest matí repreníem les classes d’imatge amb l’Àngels i ho hem fet visualitzant un document que feia referència a la imatge en moviment. Així doncs, hem estat treballant a què fa referència aquest concepte, els tipus d’imatge en moviment que existeixin i la seva classificació, els tipus de plans, etc. També, hem comentat i observat algunes de les primeres joguines que es basaven en la reproducció d’imatges en moviment. 

Un cop finalitzada la part teòrica, ens hem organitzat en grups de tres o quatre persones per realitzar el muntatge d’un stop-motion a partir del treball amb els programes de Corel Draw i Windows Movie Maker. A diferència del treball de les fruites, del qual no ens vam ensortir gaire bé, la tasca que hem realitzat avui ens ha resultat més fàcil i dinàmica. Un cop hem aprés els passos que havíem de seguir, simplement, hem repetit l’acció fins a crear setanta-dos  fotogrames que ens han ajudat a confeccionar la nostra pel·lícula. Aquesta, l’hem acompanyat amb la música característica del film “2001: Una odisea en el espacio”. La música la vam trobar molt idònia per acompanyar els moviments d’aquesta circumferència a l’espai i, per això, és juntament amb la pilota la gran protagonista del nostre stop motion.  

Per finalitzar, m’agradaria afegir que aquest és un recurs que m’ha semblat molt lúdic per a utilitzar a l’aula d’Educació Infantil. No només per a presentar històries als infants sinó també pel fet que ells puguin realitzar-les a partir de la creació de fotogrames simples. Així doncs, us animo a tots/es a integrar els stop motion com a nova forma d’aprenentatge lúdic a l’aula. 




Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada