Aquest
matí repreníem les classes d’imatge amb l’Àngels i ho hem fet visualitzant un
document que feia referència a la imatge en moviment. Així doncs, hem estat
treballant a què fa referència aquest concepte, els tipus d’imatge en moviment
que existeixin i la seva classificació, els tipus de plans, etc. També, hem comentat
i observat algunes de les primeres joguines que es basaven en la reproducció d’imatges
en moviment.
Un
cop finalitzada la part teòrica, ens hem organitzat en grups de tres o quatre
persones per realitzar el muntatge d’un stop-motion
a partir del treball amb els programes de Corel
Draw i Windows Movie Maker. A
diferència del treball de les fruites, del qual no ens vam ensortir gaire bé, la
tasca que hem realitzat avui ens ha resultat més fàcil i dinàmica. Un cop hem
aprés els passos que havíem de seguir, simplement, hem repetit l’acció fins a crear
setanta-dos fotogrames que ens han
ajudat a confeccionar la nostra pel·lícula. Aquesta, l’hem acompanyat amb la
música característica del film “2001: Una
odisea en el espacio”. La música la vam trobar molt idònia per acompanyar
els moviments d’aquesta circumferència a l’espai i, per això, és juntament amb
la pilota la gran protagonista del nostre stop motion.
Per
finalitzar, m’agradaria afegir que aquest és un recurs que m’ha semblat molt
lúdic per a utilitzar a l’aula d’Educació Infantil. No només per a presentar
històries als infants sinó també pel fet que ells puguin realitzar-les a partir
de la creació de fotogrames simples. Així doncs, us animo a tots/es a integrar
els stop motion com a nova forma d’aprenentatge
lúdic a l’aula.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada