diumenge, 25 de setembre del 2011

Sessió 1 d'Alfabetització Digital (20.09.11)


Aquest blog personal està creat amb l’objectiu de reflectir les meves reflexions a partir del desenvolupament de les diferents classes destinades a l’assignatura d’Alfabetització Digital. Així mateix, aquest espai pretén ser un mirall de l’evolució dels meus propis aprenentatges relacionats amb l’assignatura. 

Ahir els alumnes de segon del Grau d’Educació Infantil vam tenir la nostra primera sessió de l’assignatura d’alfabetització digital i, encara que es tractava d’una presentació del que seria l’assignatura durant aquest primer semestre, vaig poder fer-me una petita idea dels conceptes i la metodologia amb la qual treballaríem durant aquest curs. El que més em va agradar d’aquest primer contacte amb l’assignatura va ser l’explicació sobre la forma en que es planteja treballar la matèria. Portem molts mesos escoltant que de cara a la nostra vida professional hauríem d’obtenir el major nombre de recursos per a que els infants adquireixin els seus coneixements de forma constructivista i en col·laboració amb la resta de companys però, actualment, la majoria d’assignatures que nosaltres mateixos estem cursant no es basen en aquets principi. Des del meu punt de vista, trobo que nosaltres mateixos som els que hem de començar a aprendre a treballar en equip, obtenir un esperit crític i autoreflexionar sobre la nostra tasca si realment volem transmetre això als nostres infants en un futur. Per aquest motiu, reconec que tinc moltes ganes de començar a treballar en aquesta assignatura i no només adquirir el major nombre de recursos per alfabetitzar-me digitalment sinó també per  poder posar en pràctica molts dels aspectes que, com a futura mestre, vull transmetre als meus alumnes. 

Pel que fa a l’assignatura, reconec que estic motivada i amb ganes de treballar els diferents aspectes que se’ns plantegen. No hem d’oblidar que les noves tecnologies, cada vegada més, tenen un paper molt important en el nostre entorn i, per aquets motiu, hem de ser capaços d’aprendre a utilitzar-les adequadament i  formar-nos amb l’objectiu de poder combinar-les amb altres formes d’aprenentatge a l’escola. Així doncs, aquestes son les meves expectatives inicials respecte la matèria :)

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada