divendres, 30 de setembre del 2011

Sessió 2 d'Alfabetització Digital (22.09.11)


El passat dijous vam tenir la segona sessió de l’assignatura d’alfabetització digital i, com la primera, es tractava d’una presentació de la segona part de l’assignatura. Aquesta la fem amb l’Àngels i tractarà aspectes molt més relacionats amb l’estètica de les imatges i els diferents recursos que podem utilitzar per donar efectes o sensacions a aquells materials que construïm amb la intenció de transmetre un missatge concret, o no. Des del meu punt de vista, considero que aquesta part de l’assignatura m’agradarà moltíssim perquè descobriré noves formes de treballar amb els infants i, també, amb mi mateixa. Crec que moltes vegades ens conformem amb les coses que ja sabem perquè considerem que amb això ja n’hi ha prou i, estic seguríssima, que podem descobrir noves formes de treballar a través de les TIC que ens seran molt útils i ens faran evolucionar i adquirir nous coneixements que segur que ajudaran a enriquir molt més els nostres documents, treballs, etc.

En quan a la sessió d’avui, he d’admetre que m’he divertit molt fent l’exercici dels noms. Aquesta activitat es realitzava en parelles i, en moltes ocasions, les dues ens imaginàvem coses ben diferents i hem intentat realitzar una fusió de pensaments que ha resultat força original i que segur no té res a veure amb l’origen d’aquestes paraules. De fet, estic segura que no ens haurem acostat gens a les verdaderes imatges a les que es refereixen aquests noms però això m’ha fet entendre que no tothom tenim la mateixa manera de veure les coses i que, de la mateixa manera, pot ser molt divertit contrastar opinions i enriquir-se de totes elles sense la necessitat de que unes siguin més vàlides que les altres. Per tant, tots hauríem de respectar els diferents punts de vista i extreure coses positives de les aportacions de tothom per fer més riques les que nosaltres havíem considerat en un principi. També, aquest exercici demostra que la imaginació no té límits i, per aquest motiu, hem d’aprendre a utilitzar-la el màxim possible de les seves capacitats.
 


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada