dijous, 10 de novembre del 2011

Sessió 14 d'Alfabetització Digital (08.11.11)


Durant la classe que vam realitzar amb l’Eduard el passat dimarts, vam estar descobrint i treballant a partir de les eines que Google ofereix als seus usuaris. Entre aquestes trobem algunes com el Docs per compartir arxius, el programa Picasa per compartir i editar fotografies, el bloc, el programa que ens permet crear enquestes, el calendari, etc. 

Pel que fa a les eines Google que s’han presentat a l’aula destaquen dos. D’una banda, hem compartit un document al Docs per elaborar una història relacionada amb la temàtica nadalenca i l’hem editat conjuntament. D’altra banda, hem afegit unes fotografies a aquest document i, posteriorment, les hem compartit a partir de l’àlbum Picasa tot indicant la procedència de la fotografia i el seu autor. La primera d’aquestes eines, el Google Docs, fa aproximadament un any que l’utilitzo i la veritat que m’ha estat molt útil en totes les ocasions. De fet, és una de les eines que més utilitzo perquè el fet de treballar i viure fora de Barcelona en moltes ocasions em dificulta poder quedar amb els meus companys per realitzar treballs fora de l’horari universitari. Per tant, aquesta eina m’ha facilitat la posada en comú de molts documents i, sobretot, valoro molt positivament el fet que tots els membres del grup puguem editar en el mateix moment sense necessitat d’esperar a que un altre acabi i guardi el document, com passa en el cas de les Wikis. En relació a l’àlbum Picasa, he d’admetre que desconec bastant aquesta eina tot i que m’ha semblat molt útil per compartir fotografies a la web perquè permet mantenir una major privacitat  que en el cas de programes com Facebook o Twitter. Així doncs, totes aquestes eines que ofereix Google han estat i em segueixen estant molt útils tant en la meva vida personal com professional. 

En darrer lloc, comentar que durant la sessió se’ns han demanat una sèrie de tasques per realitzar de forma autònoma a partir del nostre bloc i el Moodle que vam crear i, personalment, em considero poc habituada a aquesta sèrie d’activitats com per poder-les realitzar jo sola. No obstant això, em crida molt l’atenció el resultat que podem obtenir un cop finalitzades i, per aquets motiu, estic motivada i amb ganes d’intentar-ho. 



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada