divendres, 25 de novembre del 2011

Sessió 19 d'Alfabetització Digital (24.11.11)

Avui la sessió amb l’Àngels s’ha dividit en dues parts. D’una banda, hem tornat a tractar sobre alguns aspectes relacionats amb el pes i la mida de les imatges en color, blanc i negre o amb altres característiques com poden ser el color indexat o el monocrom. Depenent d’aquestes característiques, evidentment, el pes i la qualitat de la imatge pot veure’s afectat i, per tant, és important que tinguem en compte el format amb el qual desitgem guardar aquests arxius per a que aconseguim obtenir la màxima qualitat possible en els nostres documents. Així mateix, hem debatut sobre algunes de les conseqüències que poden donar-se si guardem les imatges en un únic format determinat i, per tant, hem arribat a la conclusió que és molt recomanable que els arxius es guardin en dos formats diferents. Primerament, hauríem de guardar-les en el format original del programa per tal d’obtenir la màxima qualitat i, si fos necessari, poder retocar-les cada vegada que considerem necessari. En segon lloc, guardar-les en qualsevol altre format que desitgem o, simplement, que ens interessi. D’altra banda, la segona part de la sessió, l’hem dedicat a treballar mitjançant el programa Photoshop. L’objectiu d’avui es basava en el treball amb les capes, seleccions i retallades. A partir de l’elaboració del nostre portaretrats personalitzat, hem aprés a canviar la mida del la tela, duplicar capes, treballar amb qualsevol d’aquestes independentment de les demés, vincular els moviments d’unes amb les altres, entre moltes altres accions més amb la mateixa fotografia o amb el fons de la tela. El resultat d’aquest treball ha estat un portaretrats amb tres imatges diferents, dues modificades a partir de la duplicació de capes i l’altre restant mantenint la figura de la imatge tal i com és la  fotografia original.

En efecte, aquest és un treball molt costós per poder realitzar amb els alumnes però de cara a la nostra futura professió ens pot ser molt útil per elaborar diferents composicions amb les imatges que apareguin a la classe, com poden ser els retrats dels penjadors, fotografies dels infants amb les seves famílies, entre molts altres arxius. Així mateix, aquesta és una idea molt vàlida per treballar continguts com la simetria a partir de retallar i vincular diferents fotocopies d’una mateixa fotografia. 


 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada