dijous, 24 de novembre del 2011

Sessió 18 d'Alfabetització Digital (22.11.11)

Reprenent el que havia estat comentant la setmana passada, avui em centraré en quines han estat les sensacions i aspectes que m’han semblat més interessants del conjunt d’exposicions que hem realitzat a la sessió amb en Joan-Anton. Per fer una mica de memòria, abans d’iniciar el meu comentari, recordar-vos que les exposicions que havíem de portar a terme avui a l’aula estaven relacionades amb el treball dels recursos i estratègies TAC per a l’Educació Infantil. Com a conseqüència, els temes de treball que han tractat els diferents grups tenen relació amb l’ús didàctic del bloc, la pissarra digital, la competència d’aprendre a ser i actuar cada vegada de forma més autònoma, aprendre a pensar i a comunicar, aprendre a descobrir i tenir iniciativa, aprendre a conviure i a habitar el món, entre d’altres aspectes relacionats amb les activitats TIC a l’entorn de l’aula.

Personalment, totes les exposicions m’han semblat molt interessants pel fet que hem descobert nous recursos que, com a futures educadores, poden ser-nos molt útils per innovar i integrar les TAC a l’aula d’una forma lògica i correcta. Evidentment, hi ha recursos que m’han semblat més interessants i aprofitables per poder treballar a un aula d’Infantil però, suposo, que això dependrà de cada persona i la intencionalitat educativa que tinguem en el moment d’utilitzar-los. No obstant això, imagino que tots/es estarem d’acord en que alguns d’ells són més interessants i d’altres, simplement, un recurs que ens facilita la feina o fins i tot la fa per nosaltres. Per tant, considero que cada persona qui vulgui fer ús d’aquests recursos i estratègies ha de fer-ne una bona tria i no quedar-se amb el primer que trobi. Hi ha moltíssims i no tots potencien un aprenentatge significatiu, per tant, no hem de caure en el mateix error que amb el de les fitxes. Encara que nosaltres fem més feina, hauríem de possibilitar que els infants realitzin activitats que els hi siguin útils en el seu procés d’ensenyament- aprenentatge i no un simple entreteniment.

En definitiva, considero que tots els recursos són molt interessants però també cal que li donem molta importància al fet de que no ens hem de quedar amb qualsevol recurs que ens sembli diferent sense esbrinar quines són realment les possibilitats que ens ofereix tant als docents com als infants. Amb això hem refereixo, una vegada més, al que ja vaig exposar el dia de la presentació i no és un altra cosa que el fet de no caure en l’error de presentar nous recursos pel fet que sigui una novetat sinó que darrere d’aquests ha d’haver una prèvia reflexió i, sobretot, uns objectius d’aprenentatge específics. Això no és cap altre cosa sinó el fet de tenir en compte si realment les TAC ens serveixen per millorar las classes i de quina forma ho podem fer. Aquest fet dependrà exclusivament de cadascun de nosaltres com a futurs docents, per tant, us animo a reflexionar!!  



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada