Reprenent
el que comentava la setmana passada sobre les exposicions dels treballs que hem
realitzat en petit grup respecte una activitat de Coneixement i anàlisi d’un Cicle d’Educació Infantil, avui dedicaré
aquest espai a comentar com van resultar les diferents intervencions dels
diferents grups que vam exposar el nostre treball i, per tant, les conclusions
que vaig extreure de totes aquestes aportacions.
D’entrada,
pel que fa a l’exposició que el nostre grup va realitzar sobre l’observació i
el coneixement d’una experiència escolar en relació a les TAC, que vam portar a
terme a l’escola Montserrat d’Esparreguera, he d’admetre que estic molt
satisfeta amb el resultat final del nostre treball. D’una banda, considero que
tot i que la nostra escola no és de les que tenia més recursos digitals a la
seva disposició, possiblement, va ser una de les més clares a l’hora d’explicar
la metodologia de treball emprada i, per tant, de facilitar-nos el descobriment
de l’objectiu principal d’aquesta observació. D’altra banda, estic d’acord en
que totes les integrants del grup vam ser força correctes en quant a l’exposició
d’aquest treball perquè vam argumentar basant-nos en unes pautes clares i, per
tant, segurament els nostres companys van poder seguir les nostres explicacions
d’una forma clara i entenedora. No obstant això, considero que si haguéssim
tingut més temps per exposar el nostre treball podríem haver compartit moltes
més anècdotes amb totes les persones presents a l’aula i, això, hagués estat molt
interessant de cara a la nostra futura labor docent.
En
relació a les exposicions que van portar a terme els meus companys, admeto que
en general tots/es ells/es van realitzar unes exposicions clares i molt acords
a l’objectiu principal d’aquest treball. Realment, em va impressionar molt la
diferència entre unes escoles i unes altres en relació als recursos i eines TIC
dels que disposen aquestes. Des del meu punt de vista, considero que totes les
escoles haurien d’igualar-se en quant a recursos i, per tant, estar totes al
mateix nivell sense que existeixin aquestes diferencies tan notables. Així
mateix, des del Govern de la Generalitat s’haurien de dissenyar cursos
destinats als mestres de totes les etapes, per tant, també contemplant el Cicle
d’Educació Infantil i no deixant-lo de banda com s’està fent fins el moment. D’aquesta
manera, si els cursos que es dissenyen són motivadors i tenen en compte tots
els aspectes a considerar des de les TIC, estic segura que més professors
farien per aprendre i utilitzar les TIC d’una forma adequada a les necessitats
dels infants.
En definitiva, després d’escoltar les exposicions i intervencions que han
realitzat els meus companys, considero que s’haurien de tenir en compte molts
aspectes de cara a afavorir la integració de les TIC a totes les escoles de
Catalunya. Per començar, hauríem de ser els futurs professionals de l’educació
que ens comencéssim a interessar pel coneixement d’aquestes eines i, sobretot,
per conèixer les grans possibilitats que ens ofereixen aquestes quan les
integrem a les aules. Si des d’aquest moment tots ho comencem a fer, estic
segura que d’aquí uns anys no hi hauran tantes desigualtats entre escoles i
professionals de l’educació com hem pogut veure i testimoniar durant les
exposicions dels nostres companys. Així
doncs, us animo a pensar-hi des d'aquest moment!!
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada