dimarts, 27 de desembre del 2011

Sessió 26 d'Alfabetització Digital (20.12.11)


Reprenent el que comentava la setmana passada sobre les exposicions dels treballs que hem realitzat en petit grup respecte una activitat de Coneixement i anàlisi d’un Cicle d’Educació Infantil, avui dedicaré aquest espai a comentar com van resultar les diferents intervencions dels diferents grups que vam exposar el nostre treball i, per tant, les conclusions que vaig extreure de totes aquestes aportacions.

D’entrada, pel que fa a l’exposició que el nostre grup va realitzar sobre l’observació i el coneixement d’una experiència escolar en relació a les TAC, que vam portar a terme a l’escola Montserrat d’Esparreguera, he d’admetre que estic molt satisfeta amb el resultat final del nostre treball. D’una banda, considero que tot i que la nostra escola no és de les que tenia més recursos digitals a la seva disposició, possiblement, va ser una de les més clares a l’hora d’explicar la metodologia de treball emprada i, per tant, de facilitar-nos el descobriment de l’objectiu principal d’aquesta observació. D’altra banda, estic d’acord en que totes les integrants del grup vam ser força correctes en quant a l’exposició d’aquest treball perquè vam argumentar basant-nos en unes pautes clares i, per tant, segurament els nostres companys van poder seguir les nostres explicacions d’una forma clara i entenedora. No obstant això, considero que si haguéssim tingut més temps per exposar el nostre treball podríem haver compartit moltes més anècdotes amb totes les persones presents a l’aula i, això, hagués estat molt interessant de cara a la nostra futura labor docent. 

En relació a les exposicions que van portar a terme els meus companys, admeto que en general tots/es ells/es van realitzar unes exposicions clares i molt acords a l’objectiu principal d’aquest treball. Realment, em va impressionar molt la diferència entre unes escoles i unes altres en relació als recursos i eines TIC dels que disposen aquestes. Des del meu punt de vista, considero que totes les escoles haurien d’igualar-se en quant a recursos i, per tant, estar totes al mateix nivell sense que existeixin aquestes diferencies tan notables. Així mateix, des del Govern de la Generalitat s’haurien de dissenyar cursos destinats als mestres de totes les etapes, per tant, també contemplant el Cicle d’Educació Infantil i no deixant-lo de banda com s’està fent fins el moment. D’aquesta manera, si els cursos que es dissenyen són motivadors i tenen en compte tots els aspectes a considerar des de les TIC, estic segura que més professors farien per aprendre i utilitzar les TIC d’una forma adequada a les necessitats dels infants. 

En definitiva, després d’escoltar les exposicions i intervencions que han realitzat els meus companys, considero que s’haurien de tenir en compte molts aspectes de cara a afavorir la integració de les TIC a totes les escoles de Catalunya. Per començar, hauríem de ser els futurs professionals de l’educació que ens comencéssim a interessar pel coneixement d’aquestes eines i, sobretot, per conèixer les grans possibilitats que ens ofereixen aquestes quan les integrem a les aules. Si des d’aquest moment tots ho comencem a fer, estic segura que d’aquí uns anys no hi hauran tantes desigualtats entre escoles i professionals de l’educació com hem pogut veure i testimoniar durant les exposicions dels nostres companys. Així doncs, us animo a pensar-hi des d'aquest moment!! 



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada